Data en informatie

Algemene informatie voor ouders

Deelnemen aan de Zomerkampen is een geweldige belevenis. Niet alleen voor de honderden kinderen die elk jaar weer meedoen, maar ook voor de tientallen vrijwilligers die dit mogelijk maken. Hoe dat precies komt, weet niemand. Het is wervelend, spannend en uitdagend. Eigenlijk moet je er aan hebben meegedaan, dan weet je pas wat ZOKA is.

Data Zomerkampen 2025

  • Week 1: 7 juli 2025 t/m 12 juli 2025
  • Week 2: 14 juli 2025 t/m 19 juli 2025
  • Week 3*: 21 juli 2025 t/m 25 juli 2025

* Week 3 is voor kinderen die meer structuur en begeleiding nodig hebben, bijvoorbeeld kinderen in het speciaal (basis)onderwijs.

Locatie en kosten

We verblijven op landgoed Sparrenhof (https://www.sparrenhoftilburg.nl/).

Ook ZOKA heeft momenteel te maken met stijgende kosten. Dit stelde ons voor een dilemma: Enerzijds willen we de deelnemersbijdrage zo laag mogelijk houden, zodat zo veel mogelijk kinderen mee op kamp kunnen gaan. Anderzijds moeten we zorgen voor een gezonde financiële balans en het voortbestaan van ZOKA. Na wikken en wegen zijn we tot het volgende gekomen:

1. ZOKA blijft GRATIS voor:
Zoals al jaren gebruikelijk kunnen kinderen van ouders die gebruik maken van de Voedselbank of over een Bredapas beschikken gratis mee op kamp.

2. WERKELIJKE KOSTEN: € 180,00
De werkelijke kosten per kind voor 1 week kamp bedragen € 180,00. Nog steeds zeer betaalbaar voor die onbetaalbare ervaring van een weekje ZOKA! En nog belangrijker: subsidie en geld van sponsoren komen hiermee terecht bij de kinderen die dit het hardst nodig hebben.

3. MINIMALE BIJDRAGE: € 135,00
De deelnemersbijdrage van € 135,00 per kind, per kampweek zien wij als een minimale bijdrage van de ouders die geen Voedselbank- of Bredapas hebben. In de komende jaren zal deze minimale deelnemersbijdrage geleidelijk aan gaan stijgen naar de werkelijke kosten die we maken. Geen zorgen: ons streven zal altijd zijn om een weekje ZOKA zo betaalbaar mogelijk te houden!

4. SPONSORING
Wilt je ons steunen met een extra bijdrage? Heel graag! Vul dan alsjeblieft zelf in welk bedrag je kunt maken missen. We zijn blij met alles! Vast megaveel dank!!

Het Jongerenkamp vertrekt ook vanaf het kampterrein op landgoed Sparrenhof. Daarna vertrekken de jongeren naar verschillende locaties in de omgeving van Tilburg.

Gratis deelname met Bredapas of Voedselbank-kaart!

Veel kinderen groeien op in gezinnen met weinig geld. Wij willen ook deze kinderen een fantastische vakantie geven. Dat doen we in samenwerking met onze sponsors en de gemeente Breda.

Heeft uw kind een Bredapas of bent u lid van de Voedselbank? Vul dan bij de inschrijving het nummer van de Bredapas of Voedselbank-kaart in. Dan kan uw kind gratis een weekje mee op kamp.

Opening en sluiting

Op de maandag aan het begin van de kampweek wordt u tussen 10:00 en 10:45 uur op het kampterrein verwacht. Er vindt een algemene opening plaats.

De afsluiting van de kampweek voor week 1 en 2 is op zaterdagochtend en voor week 3 op vrijdagochtend tussen 10:00 en 10:30 uur, hierbij is per kamp een gezamenlijke afsluiting.

Op het kampterrein zijn honden verboden. Denk hieraan bij het wegbrengen en ophalen van uw kind(eren).

Deelnemersboekje en deelnemersbijdrage

Als uw kind geplaatst kan worden voor de zomerkampen, ontvangt u per e-mail een bevestiging en een digitaal informatieboekje over de zomerkampen. Hierin vindt u alle informatie over de zomerkampen.

Wij verzoeken u vervolgens om de deelnemersbijdrage binnen 2 weken te betalen door middel van de bijgevoegde factuur. Vermeld altijd de naam van het kind en het inschrijfnummer bij de betaling!!

Let op: deelname is pas definitief als de deelnemersbijdrage bij ons binnen is. Om kosten te besparen, versturen wij geen schriftelijke bevestiging dat de deelnemersbijdrage is ontvangen. Dit kunt u controleren op uw eigen afschriften.

Annuleren

Wilt u de inschrijving van uw kind(eren) annuleren, mailt u dan naar administratie@zomerkampenbreda.nl. Binnen 14 dagen na aanmelding is annuleren geheel kosteloos. Voor annuleren tot één maand voor het kamp rekenen we € 5,00 administratiekosten. Annuleert u binnen één maand voor het kamp, dan brengen wij de helft van het kampgeld in rekening ten gevolge van het reserveren van een plaats op kamp. Bij annulering in het weekend voorafgaand aan het begin van kamp, welke telefonisch dient te geschieden, of bij het niet komen opdagen, wordt het gehele bedrag in rekening gebracht. In geval van ziekte dient er een doktersverklaring overlegd te worden, voordat er tot terugbetaling overgegaan kan worden.

Geschillen

Bij geschillen, danwel zaken waar niet in is voorzien beslist te allen tijden het bestuur van de Stichting Zomerkampen Breda.